Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.07.2013 01:37 - Борбата за пространство
Автор: balkanian Категория: История   
Прочетен: 1346 Коментари: 3 Гласове:
5


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Ходихме в нашето село на гости при арендатора, той веднага извади бутилка уиски „Джони Уокър“ и ни я подари.

 

В съседното село чичо ми отишъл да си поиска земеделската рента, а местният шеф на земеделска кооперация му казал: „Подпиши тука, че ми даваш земята под аренда за 10 години!“, на което чичо ми отговорил: „Чакай бе, аз идвам да ми дадеш рента за това, че си ми използвал земята без да ме питаш, а не да подписвам договор!“, при което онзи му казал: „Щом няма да подписваш отивай си, рента няма да ти дам!“. Същото се случи и в селото на тъща ми, чиято нива беше изорана и засята без да я питат. После служителите в местната земеделска комисия прикриваха кой е извършил това самоуправство, а се оказа, че са знаели. Самоуправството не е отделен случай, а масово явление днес в България.

 

Но нека погледнем назад и да се запитаме, за какво беше връщането на тези национализирани земи на хора, които отдавна са фалирали, и нищо не могат да направят с тях? Не е ли очевиден сарказмът в това да върнеш земята на някой, след като си му я взел преди петдесет години, а той е вече умрял, и има средно по петима наследници? Последните нямат никакъв друг избор освен да разпродават, при това на ниски цени, които започваха от 50 евро за декар, а това се знаеше много добре от онези, които проведоха поземлената „реформа“ в България. Сега приключва изкупуването. Който се опъваше, биваше разорен. Един наш познат искаше да прави пункт за овце, обаче разказа как дошли „ония с калашниците“ и му казали въобще да не се опитва.

 

Резултатът от цялата земеделска „реституция“ беше, че българите останаха без земя.

 




Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

1. tota - Резултатът от цялата земеделска „реституция“ беше, че българите останаха без земя.
09.07.2013 07:40
Много точно. Не само останаха без земя, но тя не бе изкупена от българи.
Дали някой знае днес на кого принадлежи земята ни?
цитирай
2. balkanian - Много точно. Не само останаха без ...
09.07.2013 10:58
tota написа:
Много точно. Не само останаха без земя, но тя не бе изкупена от българи.
Дали някой знае днес на кого принадлежи земята ни?


Всякакви български и международни бизнесмени и консорциуми. Например разказаха ми за някакъв, който забогатял от търговията с диаманти в Африка и намерил да инвестира парите си в земеделска земя в България.
цитирай
3. freeoldmen - ". . . разказаха ми за някакъв, ...
09.07.2013 18:07
"... разказаха ми за някакъв, който забогатял от търговията с диаманти в Африка и намерил да инвестира парите си в земеделска земя в България."
Този веднага мога да ти кажа от какъв етнос е, без да знам кой е. :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: balkanian
Категория: История
Прочетен: 842082
Постинги: 608
Коментари: 509
Гласове: 1300
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930