Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.07.2012 03:31 - КашкаВал
Автор: balkanian Категория: История   
Прочетен: 432 Коментари: 0 Гласове:
0



Думата "кашкавал" е производна на думите каша (кашка, кашичка) и овалвам (валям, завалвам). В това лесно може да се убедите ако наблюдавате процеса на приготвяне на пита с кашкавал. Думата "вал" съществува самостоятелно в Българския език, и има редица производни като например: валяк, валирам, валям се, завалвам, овалвам, овал, превал, провал.

Сега да ви разкажа, преди години в Америка влязох в един магазин, в който араби продаваха електроника. Те като ме видяха, че съм чужденец, се поинтересуваха откъде съм. Аз им казах, че съм от България, а пък арабинът веднага възкликна: О, България... Стоичков... кашкавал... Много ми беше чудно откъде на другия край на света някой знае думата "кашкавал".

Минаха още доста години, веднъж на една маса попаднах до един мой колега евреин. Съпругата му, като разбра, че съм от България, веднага възкликна: О, вие имате едно много хубаво сирене на име "кашкавал"! И пак се зачудих, откъде евреите познават думата "кашкавал"? А в съзнанието ми пробляснаха онези библейски истории, в които все за агнета се говори.

Кашкавалът е много търсен и в Истанбул. Веднъж наблюдавах как наши моряци разтоварват големи количества от скъпоценния млечен продукт на тяхното пристанище. В онези времена кашкавалът си беше вид международна валута.

:)
 




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: balkanian
Категория: История
Прочетен: 839892
Постинги: 608
Коментари: 509
Гласове: 1300
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031